Emmin (ihana) elämä löytyy nyt Wordpressistä. Selaimesi siirtyy sinne automaattisesti ihan hetken kuluttua.

Jos automaattinen uudelleenohjaus ei toimi, klikkaa itsesi osoitteeseen http://emminuorgam.wordpress.com/ ja päivitä kirjanmerkkisi.

tiistai 28. lokakuuta 2008

Ovatko silmäpussit vapaata riistaa?

Hyvät ystävät, en ole nukkunut kolmeen vuorokauteen järkeviä yöunia, kun olen miettinyt syntyjä syviä. Niin tässä vaan käy, että sukuni vanhojen-naisten-yöhuvittelu-tapa on tavoittanut minutkin. Aikaisemmin naureskelin muille, kun he miettivät tuntitolkulla lastensa tai lastenlastensa tekemisiä, mutta en enää.
Ensin jännitin vaalien tulosta, sitten olin innoissani siitä ja viime yön vietin ajatellen koditonta jouluani.

Aamulla kun juoksin junaan, törmäsin yhteen tuttavaan, jonka ensimmäinen kommentti oli "Näytätpä sä kamalalta!". En siinä kiireessä ehtinyt jäädä analysoimaan asiaa sen kummemmin, mutta kun istuin junassa, tajusin mitä tuttavani oli sanonut.
Mikä sai hänet ajattelemaan etten ole aamulla itse katsonut peiliin ja todennut näyttäväni ylisyötetyltä pallokalalta? Ja millä oikeudella hän kommentoi aamulla klo 8.49 ulkonäköäni? Kommentti oli kaikessa raakuudessaan samaa sarjaa kuin se perinteinen, "Oletko raskaana?".

Onni onnettomuudessa, kun pääsin Tampereelle, yksikään ihminen ei tullut kyselemään niitä tavanomaisia jonnin joutavia tyhjänpäiväisyyksiä, mitä yleensä. Ehkä kannattaisi näyttää useamminkin totaalisen raiskatulta ja elämäänsä kyllästyneeltä..

Kyllä, tiedän mikä totuus on.

Joka tapauksessa, pelko kodittomasta joulusta on ohi, sillä sain tänään varmistuksen siitä, että meillä on koti Helsingissä 15.11. alkaen. How cool is that?! Ja Sini, olen säästänyt kaikki kirjoitukset joissa lupaat tulla siivoamaan, niin että likon jälkeen nakki enemmän kuin viuhuu. ;)

4 kommenttia:

Unknown kirjoitti...

Oh how cool! Mä olen onnellinen teidän uudesta kodista!

Joo, mä olen nykyään ihan Loviisan veroinen siivoaja. Mä siivoan nykyään kerran viikossa ja pesen lattiat joka toinen viikko. Sick, eh? :D

Emmi Nuorgam kirjoitti...

Voit tulla myös meille peseen. En yhtään väitä vastaan! :)

Anonyymi kirjoitti...

toivottavasti tämä siivouskeskustelu koskee juurikin sitä asuntoa, josta olen kiinnostunut :D voin siis pyyhkiä kaikki siivoamiseen liittyvät merkinnät omastani pois. Kyllä on hyvin kasvatetut tytöt!

Emmi Nuorgam kirjoitti...

Pahoin pelkään ettei koske. Tai jos olet Fredan asunnosta kiinnostunut niin ehkä sitten, mutta Kaarikadulle saatte mennä itse vielä mun siivoamisen jälkeen.. ;)